Trzy pasy z Płońska do Warszawy!

Trzy pasy z Płońska do Warszawy!

Kończymy eskę!

Razem z Ministrem Infrastruktury Andrzejem Adamczykiem, symbolicznym wbiciem łopaty rozpocząłem budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S7 Strzegowo – Pieńki i Pieńki – Płońsk. Budowa obejmuje dwa odcinki drogi ekspresowej S7 na Mazowszu o łącznej długości 35,7 km –  Strzegowo – Pieńki (ok. 22 km) i Pieńki – Płońsk  (ok. 13,7 km). To dwa z czterech odcinków drogi ekspresowej S7 na terenie województwa mazowieckiego, na które zostały już podpisane umowy na realizację. Budowa na odcinkach Napierki – Mława (ok. 14 km) oraz Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km) ruszy do końca roku.

Tym samym budowa dwujezdniowej trasy S7, na którą tak długo przyszło nam czekać, powoli dobiega końca. Będzie szybciej, ale również ciszej i bezpieczniej. Koniec ruchu tranzytowego przejeżdżającego obecnie przez środek miejscowości, kilka metrów od budynków mieszkalnych czy choćby szkoły w Strzegowie, przyniesie odczuwalną zmianę jakości życia.

Zgodnie z umową powstanie droga ekspresowa o przekroju dwujezdniowym wraz z drogami serwisowymi. Zostanie wykonany remont wybranych dróg lokalnych oraz budowa urządzeń ochrony środowiska. W ramach inwestycji powstanie m.in. 40 obiektów inżynierskich oraz 5 węzłów – Strzegowo Północ, Strzegowo Południe, Glinojeck, Pieńki Rzewińskie oraz Dłużniewo. W celu obsługi podróżnych powstaną dwa MOP-y – Ćwiklinek i Dłużniewo. Zakończenie prac budowlanych przewidziano na rok 2021.

Trzy pasmowa rewolucja

Podczas konferencji poświęconej wykluczeniu komunikacyjnemu regionu, którą zorganizowałem w Płocku, Dyrektor GDDKiA przedstawił plany niezwykle istotnej inwestycji w regonie – rozbudowy drogi Płońsk–Warszawa do trzech pasów w jedną stronę! Budowlańcy wkroczą do akcji na niżej przedstawionych odcinkach już w najbliższych miesiącach:

Podpisanie umowy na realizację wyżej przedstawionych odcinków tej inwestycji to rok 2020. Roboty budowlane zaplanowane zostały na lata 2020-2024.

Co konkretnie jest w planach?

  • dwie jezdnie po 3 pasy ruchu
  • budowa 3 węzłów drogowych i rozbudowa 3 istniejących
  • konstrukcja mostu na Wiśle w Zakroczymiu zostanie uzupełniona o chodnik i ścieżkę rowerową,
  • fragment nowego przebiegu DK62 w rejonie węzła Ostrzykowizna
  • wybudowanie dróg równoległych do obsługi przyległego terenu
  • urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Wartość przedsięwzięcia szacowna jest na 2,1 mld zł.

Warto zaznaczyć, że budowa ta jest wpisana w szerszą koncepcję nowego ładu komunikacyjnego wokół Warszawy, który będzie miał za zadanie zarówno usprawnienie ruchu tranzytowego jak również poprawę skomunikowania całego regionu ze stolicą. A zatem Płońsk i inne miasta naszego regionu będą bliżej Warszawy, a to z kolei rodzi szansę na nowe inwestycje i miejsca pracy.

 

Close Menu